čtvrtek 1. května 2014

Nepravidelník 1

Přemýšlel jsem, čím bych tak nejlépe zahájil publikování na svém novém blogu. Moc si totiž přeju, aby byl právě tenhle blog o hodně lepší než býval ten minulý! Ale ani na tom bývalém nebylo všechno špatně. Někteří bloggeři tam psávali o svých radostech a tak jsem si řekl, že není důvod v tom nepokračovat. Při mé naprosté nesystematičnosti se nechci zavázat slibem, že budu publikovat pravidelně, proto ten nadpis.

V dubnu určitě najdu několik věcí, ze kterých mám radost a možná, že si už ani nevzpomenu na všechny.

Začal jsem číst časopis Respekt. Četl jsem ho před mnoha lety, ale tentokrát mi udělal opravdu radost! Slovo "číst" je vlastně nepřesné. Já jsem totiž začal Respekt poslouchat. Někoho moudrého napadlo, že by se mohlo zkusit vydávat tento výborný týdenník ve zvukové podobě. Na stránce Audiotéka.cz
lze zakoupit nová zvuková čísla každou neděli, tedy ještě o den dřív než je časopis v tištěné verzi v trafikách. Dobré je, že Audiotéka má aplikace jak pro iPhone, tak pro Android. Za cca 4 hodiny dobře načtených, kvalitních článků zaplatíte 42 korun, nebo 1,79 Eur v Appstore. Předplatitelé tištěného Respektu pak mají jeho audioverzi zcela zdarma.

Mám velkou radost z toho, že jsme s Markétou založili společný blog, kam chceme psát o své víře, o tom, co Bůh dělá v našich životech, v životech našich přátel a o čem věříme, že může udělat i pro čtenáře. Budeme tam dávat odkazy na zajímavé přednášky, konference a kázání, tipy na akce a jak znám Markétu, tak také recenze pěkných knížek. Blog se jmenuje Život v plnosti a já sám jsem zvědavý, co všechno se na něm objeví. Včera jsme se seznámili s bezva člověkem, který zažil Boží vysvobození z drogové závislosti. To se na našem blogu určitě brzy dočtete!

Kdybyste mi řekli, že mě potěší Česká spořitelna, asi bych se vám vysmál. A přece se to stalo! Ona s tím asi ta banka samotná nemá nic společného, ale programátoři aplikace Servis 24 pro iPhone mi udělali nemalou radost. Vzali totiž na vědomí připomínky nevidomých uživatelů a vytvořili novou, pro nevidomé už zcela vyhovující verzi. Když si uvědomím, jak nepatrný zlomek klientů tvoří právě nevidomí, je to od vývojářů opravdu hezké!

Mám rád jaro! Poblíž našeho domu kvetou šeříky, u lahůdek na ulici Antala Staška se dá sedět venku a popíjet docela dobrou a levnou kávu. Nejsem asi žádný velký romantik, ale ty kvetoucí šeříky mám rád a jídlo i pití mi venku chutná ještě víc než doma!

Do našeho života přicházejí noví a noví lidé. Nikdy jsem nevyhledával velké společnosti, nechodili jsme téměř nikam na návštěvy a jen málokdy přišel někdo k nám. Za lidi, které jsme poznali za poslední rok a půl, jsem ale nesmírně vděčný.

Člověka potěší, když vidí, že někdo něco dobrého dělá pro druhé. Občanské sdružení Zrnka toho dělá opravdu hodně! Bůh jim v tom žehnej!

V nejbližších dnech mě čeká pár zajímavých knížek, oslava svatby jednoho moc fajn kamaráda, mistrovství světa v hokeji a kdo ví, co dalšího zajímavého pro nás Pán Bůh chystá.

Užívejte si všichni jara! Díky předem za komentáře i za návštěvu!

5 komentářů:

  1. Juuuuuu já chci taky umět odkazy!!!
    No super jaro - blogy ožívají, šeříky zpívají! Zapečené těstovinky voní! Tak to má být!
    Nejde mi zvolit u komentování položka název a url.
    Ať se ti tygří bločku pěkně daří!
    Jo a Zrnka mě dohánějí k slzám, sotva si na ty jejich aktuality vzpomenu:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tak nějak čím dál víc cítím, že to, co Zrnka dělají, by mělo být úkolem každého, kdo jen trochu může. Oni ví, že svět nespasí, ale přesto se ho snaží změnit aspoň pro pár rodin. A to není málo!

      Vymazat
  2. Jsem ráda, žes ten osobní blog nakonec nezaložil až někdy časem, ale už teď.
    Když jsem o tom na facebooku četla, nezkontrolovala jsem si tu adresu přesně a zadala ji bez pomlčky. Velice jsem se divila, proč si blog píšeš ve španělštině, či co je to tam za jazyk. Ale omyl byl pochopen :-)

    Taky plánuju k sepisování radostí se vrátit. Byl to fajn projekt, na který jsem časem úplně pozapomněla, což je vážně škoda. Nehledě na fakt, že těch radostí je teď dost, takže bude i o čem psát. Snad mi to tentokrát vydrží delší dobu...
    Doufám, že nám všem ten přesun blogů dodá novou inspiraci a chuť do psaní. Těším se na další články.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za návštěvu. Docela mi systém Bloggeru vyhovuje, takže snad budou i nápady na to psaní. Já se zase těším na tvoje články, zvlášť pak na ty o knížkách. Umíš dost dobře vystihnout to podstatné v ději a já myslím, že kdybys někdy pracovala pro nějaké nakladatelství, zvedlo by mu to prodeje.

      Vymazat
  3. Šeříky kvetou a hlavně, voní. Krásně voní! Není divu, že je u nich báječné posezení...
    Česká spořitelna opravdu zabodovala, že takhle rozšířila nabídku služeb. Stejně tak Respekt, kdysi jsem ten časopis ráda četla, byly v něm zajímavosti, dnes už jej nekupuji, zrušila jsem to, stejně jako Cinemu nebo Premiéru...
    K tomu, co psát, nebo nepsat - piš, jako na minulém blogu, prostě to, co tě napadne, zaujme, baví... Každý si tu najde to své.

    OdpovědětVymazat

Komentáře na tomto blogu nejsou moderovány. Každý, kdo napíše svůj názor slušně, je vítán! Příspěvky obsahující vulgarizmy, urážející něčí rasu, politické, nebo náboženské přesvědčení budou smazány. Díky za reakce!